Tjejer får så mycket enklare kred

Har ni tänkt på det i feministiska Sverige att tjejer har så mycket enklare väg många gånger. Jag upplever att många ofta säger till mig "men va duktig du är"!. Jag förvånas ofta för jag själv å andra sidan tycker att det brar är vanliga saker som vem som helst skulle klara med lite lilja, ork och rätt hammare 😘. Närrå men skämt å sido, jag tror bara inte tjejer har fått chansen att prova så de har inte utvecklat självförtroendet och tror att de kan. Jag var det där barnet "kan själv" det end annorlunda var att jag aldrig slutade vilja "kan själv". Jag vet faktiskt inte hur bra det är att så fort en tjej gör något utanför ramarna så får man höra "men vad duktig du är". För vad ger det för signaler? Ska det inte bara vara självklart att tjejer kan. Tjejer kan! Jag är väldigt lite feminist, måste säga att jag tycker sånt är tönt. Är det egentligen inte bara ett sätt att kuva våra män så vi ser större och bättre ut. Ut å gör istället. Bara gör! Måste vi höra att vi är så jävla duktig jämt? Tyder lite på att hela feministkåren har dåligt självförtroende. Nu kommer jag få skit för det jag skriver men vet ni va? Bry me! Fortsätter vi så här så kommer våra mäns bollar att torka ihop och ramla av. Låt män vara män, lite större och starkare precis som det var tänkt från skapelsen. Titta på djuren. Tror du dom kräver feminism? Nu är vi inga djur men männen som mesar som snart intebfår säga halv sju, nä nå sånt vill jag inte ha. Min bror har företag precis som jag. Tror du att han får höra att han är duktig, nä! Det liksom bara tas för givet när killar gör nått.