Äggtjuvar

För andra gången nu så har jag blivit av med kalkonägg från utegården. Jag reflekterar dem på morgonen när jag åker till jobbet nen sen på kvällen är de borta. Mystiskt minst sagt. Vem kan det vara? Det kan inte vara hönsen som äter upp dem för då skulle skalet ligga kvar. Skalet är för hårt dessutom för att hacka sönder. Det kan ju inte vara någon räv för då skulle han ju ta hönsen med. Det måste helt enkelt vara någon fräck person som går förbi min hönsgård och snor dem. Jag ska rigga en ipkamera så får vi se vem den skyldige är. Jag har inget emot att ge folk ägg men det är om de frågar. Ta det gör man bara inte. Eftersom jag bor precis vid vägen så går många förbi och häromdagen var det en dam som spatserade rakt igenom min gård med med 2 hundar i släptåg. Lite underligt kan jag tycka. Misstänker den damen lite. Lite kymigt att folk bara klampar in i min hönsgård. Ska man behöva låsa den? Men som sagt en kamera kommer på sin plats.