Planerna på eget fik känns långt borta

Vet det blir så varje år men kan aldrig vänja mig. Det snöar igen. Man sjunker ihop inombords och tappar gnistan. Bakugnen i bakstugan är inte säkert att den går att rädda. En Ungrare som är duktig på ugnar kom förbi i söndags och kollade på den. Han sa riv! Allt mellan stenarna har vittra sönder. Det kunde ev gå om man nätade in allt och murade utanpå det men det var ingen garanti. Låter det ligga på is ett tag. Mina ostar jag gjorde sist ser ut att utveckla sig fint dock. Om en vecka får jag börja mjölka geten Svea, den mjölken skall det bli ost utav. Har byggt en mjölkbrygga som hon skall stå på när jag mjölkar. Får se om man fixar det, var länge sen jag mjölkade och det var en ko. Håller på att dra om all el i Ladugården så den blir fräsch. Dumt om den skulle brinna ner pga dåliga ledningar.