Spara på allt i ett självhushåll

Förr i tiden ( jag föddes ca 100 år för sent) så sparade man på allt av vikt och tog till vara på allt man kunde äta på ex ett slaktat djur. Dels för att de behövde det för att kunna överleva men även för att det var ett tänk att inget skulle gå till spillo. Den idén gillar jag. Samhället av i dag med allt slit och släng passar mig inte. Jag sparar till och med äggskalen för att ge dem åter till hönsen så de kan göra nya ägg. Jag tvättar ur dem så de ej skall surna och lukta, sen torkar jag den och maler dem i en gammal kvarn jag köpt billigt på loppis. De krossade äggskalen lägger jag i en matkopp i hönshuset så de själva får äta den mängd de behöver. Ett tag hällde jag det i maten men då blev skalen på äggen jag fick så in i bomben hårda så det blev för mycket.