Konsten att se det underbara

Det är en konst att se allt det positiva och fantastiska i en gård när det är så oändligt mycket jobb med den innan den är riktigt ok. Har ni varit med om känslan att ju mer du river dessto mer inser du hur mycket som är förfallet och måste renoveras. Eftersom jag inte fått några som helst papper med på gården jag köpt så vet jag egentligen inte men enl taxeringspapprena eller vad dom nu heter så är huset ca 80 år i alla fall. En gård som en gång frodades. Någonstans på vägen så slutade man hålla efter byggnaderna och lät det bara förfalla. Sånt kan göra mig både ledsen och lite förbannad. Att låta en hel gård förfalla för att man liksom inte ids. Hus som man med primitiva verktyg byggt förhand med stockar huggna i skogen, hemdragna, barkade, torkade och exakt tillsågade för att passa ihop för att bilda ett hus. Jag vaknade inte hälften så många gånger svettig för att sedan inte kunna somna om igen när jag startade mitt första företag ens. Jag ligger ibland och rabblar saker i min hjärna saker som "MÅSTE" åtgärdas. Haha jag det är så typiskt mig att ta på mig överväldigande projekt. Inte för att jag tvivlar på att jag kommer att ro  det i hamn utan mest att man börjar bli nöjd på att fixa hela tiden. Det skulle vara skönt att få luta sig tillbaka för en stund. Påta på lite o trädgården bara och slå lite hö och sånt kul till djuren. Men eftersom jag envisas med att tro att allt har en mening så är jag här nu och ska väl förstås lära mig något utav det med. Jag lär aldrig orka flytta något mer i vart fall så här blir jag kvar. Gården och stället inger ett lugn och det är huvudsaken. Att ha lite djur är för visso ett stort ansvar med mycket problem man måste lösa hela tiden, men allt de ger tillbaka är mödan värd. Jag har en bit kvar med utrymmen, små hus och vindskydd kvar att bygga men i övrigt tror jag mina djur är lyckliga. De får mest som oftast gå lösa. Folk som går förbi på vägen stannar gärna till och vill titta på djuren. Eftersom de får vara med på det mesta så har jag väldigt tama djur med allt det för med sig. En höna som sitter stilla för att bli kliad är för mig minst lika mysigt som med en hund.