Planteringsexperiment

Får se om detta lilla experiment funkar. Jag som har kaniner har ju outtömliga resurser på gödsel. Vad jag har förstått så kan man använda den på engång utan att den behöver brinna. Jag har haft hela kaninbajsar i botten av mina krukor på växter jag försöker driva upp. Som ni vet har jag allt annat än gröna fingrar tyvärr. Men med Anki min svägerskas hjälp ska jag nog fixa det i år. De hela kaninbajset blir antagligen för hårda för växten att tillgodose sig men om jag maler ner dem och blandar med jorden kan det kanske funka bättre. Sen såklart kaktusjord eller såjord längs upp så inte fröna bränns av gödslet. Jag är nämligen inte så förtjust i att behöva plantera om planterna så om det finns gödsel i jorden klarar de sig tills utplantering. Nu idag är jag hemma sjuk med feber och halsont men frisknar jag till så blir det växthusbygge i helgen, tjohoo! Ser inte helt positivt ut dock då jag orkar vara uppe ca 1h åt gången.