Känner mig rik på getmjölk

Har fått ihop mer getmjölk i år hittills än vad jag fick på hela förra året. Det har ju såklart med hur mycket man mjölkar men nu när jag har 2 bockkilling så blir det mesta över till mig då de ej kan gå med dina mammor efter 3 månaders ålder.  Nu har jag så jag snart kan göra en mögelost igen. Det var länge sen och känns spännande. Vill jag prova göra nya sorter hela tiden så jag blir ju aldrig bra på en sort men förr eller senare faller jag väl för en specifik tänker jag. Måste lägga den i jordkällare då jag ju har rödmögel vilket inte är så vanligt vad jag förstått. Måste bara få bukt med råttorna som kommer in på nått vis. En katt kanske man skulle haft. Pendlar lite i den frågan. Ännu ett djurslag. Tar mig ca 1 h att mjölka mina 2 getter. Det är på tok för mycket det förstår jag men med 2 tvär envisa getter som absolut vägrar att stå stilla så är det de det tar. Därför har jag beställt en mjölkmaskin från Usa. Jag kanske inte mjölkar rätt så det är därför getterna trampar omkring. Dessutom får jag kramp i händerna av handmjölkning så en maskin kommer att bli kanon. Dvs om inte getterna hunnit sina tills den kommit.