En hellre än bra låda

Sitter i soffan med ett glas gott rött vin. De gånger jag sitter ner inne går att räkna på mina två händer, men det 
händer ;-)
Hittade en hane här om dagen ibland mina 23 honkaniner, det var oväntat då jag tycker mig ha rensat ut hanarna I omgångar. Det innebär en massa ungar inom kort är jag rädd. Hade gärna parat några i sänder, men nu är det bara att släcka eldar. Jag har aldrig haft så här många honor på samma gång så det ska bli spännande på sätt och vis. De vill ju gärna ha nån form av låda att föda sina små i och de 2 jag redan har lär ju inte räcka. Jag fjäskar lite för mina kaniner så de har ett varmt utrymme den kan gå in i om de tycker det blir för kallt. Det blir ju utomhus klimat i min ladugård och jag vill inte de ska frysa. Så då byggde jag en liten låda de även kan föda sina ungar i. Själva kaninburen är på andra sidan väggen med ett hål genom väggen de kan gå igenom. Det har hänt att mina honor lägger sina kullar så tätt intill varandra så till slut kan man ej skilja dem åt. De smälter liksom samman. De hjälps även åt att mata dem alla, tror jag i alla fall. Men mina byggen blir inte alltid några skönheter. Med ett måtto att hellre göra nått än att inte göra alls så får det duga för mig. Med tanke på att jag ej är snickare och dessutom ingen perfektionist så blir det som det blir ibland. När jag flyttade in på den här gården kunde jag knappt skruva i en skruv så det går åtminstone frammåt.