Här ska börja bloggas. Så man kan följa utvecklingen på Storgården 1:50

Eftersom det tryter på arbetsfronten på Krokom Telecom just nu, så passar jag på att ta till vara på tiden och jobbar på gården istället. Jag har fått för mig att starta ett litet sommar caf'e här på gården, i Bryggstugan närmare bestämt. Ni som varit på gården vet att det krävs att man kavlar upp ärmarna för att ro projekt i land här. Det är eftersatt både här och där. Sist de renoverade måste ha varit på 50 talet. För övrigt är gården från 1909, så det är ett gamalt torp. Charmigt då jag älskar gamla saker, men som sagt det kommer ta tid innan allt är fixar i brevlådan skick. Som tur är så ser jag sällan helheten och det är bra i detta fall. Annars skulle man aldrig orka börja. Idag har jag rivit ner pappen i innertaket på bagarstugan, sitter som tusan och man får bara bort små små bitar i taget. Ja vi börjar väl så här och ser om jag får till nån blogg.