Här föds det djur kors och tvärs

Nu börjar kycklingana komma ut ur sina ägg ur kläckaren.  Sen ligger 2 hönor på ägg och ruvar så det blir inte så många över till oss. Har insett att livet inte skulle vara lika glädjefyllt utan alla dessa djur. Ena hönan på ägg puttar ut de ägg som ej är befruktade, så häftigt att de kan känna sånt. Alla har olika personlighet och humör. Trots att det bara är höns. I dagsläget har vi 9 hönor och 4 tuppar. Tupparna borde jag ta bort några av men mitt blödiga hjärta gör att jag ej kan bestämma vilka som ska få vara kvar. Min absoluta höns favorit är dvärg kocchin, de är väldigt rara och sällspliga. Nu har vi haft maximal otur med dem då mården kom och tog alla utom en tupp på förra stället vi bodde. Har kläckt fram nya men som vanligt får jag bara tuppar som mest. Fick i alla fall 3 st hönor. En dog och de två som är kvar har Patrik min särbo fått ta vårdade om eftersom de större hönsen är lite tuffa emot dom små. Hoppas på nya ägg så jag kan kläcka fram fler. Appro på kläcka fram ägg så skapar det ett sorts beroende 😆.  
Man vill bara prova nya sorter och ha fler hela tiden. Här är Kämpe på bilden.