Getslakt

Nu var det länge sen jag skrev. Mycket har hänt och ruschen inför vintern legat på. Hur än mycket man jobbar så hinner man aldrig så mycket som man önskar. Orken kommer ikapp i takt med att dagens ljus minskar. Nu är det riktigt svart ute på nätterna. Både vackert och fyllt av ångeat då man vet vad aom väntar. Kalla månader med kånkande av vatten till djuren. Frysta vatten koppar, snöskottning och bilar som inte vill starta. Jaja jag brukar tänka att jag överlevde ju förra vintern så då borde jag ju fixa denna med. Idag slaktade jag min första get. Det gick oväntat smärtfritt. Har gått och våndats över tanken ett tag, men då geten blivit mer och mer oregerlig på diverse vis så tog jag bealutet. Min kära granne hjälpte till med att ta till vara på köttet och nu hänger den galna bocken på mörning i grannens kallgarage. Vi får se om myten att getabock smakar getabock eller ej. Enl vissa forum ska det ej ha nån betydelse. Ni lär få veta. Levern ligger i ugnen på torkning till hunden som godis och hjärtat skall rökas. Hade önskat att jag hade kunskap att ta tillvara på mer av inälverna men det kommer väl senare.