Hjälpte till att släcka en brand i byn

 När vi det vill säga jag och Patrik var på väg till jobbet i förrgår så såg vi en tjock pelare rök som steg upp mot skyn en bit bort. Jag sa åt Patrik att svänga förbi och se om allt stod rätt till. När vi närmade oss ser vi en brasa som brinner kraftigt och väldigt nära en byggnad samt ett garage intill. Människor sprang kors och tvärs med vattenhinkar så vi inser att nått inte står rätt till. Svänger upp på gården och stoppar en av killarna och frågar om vi kan hjälpa till. Ja en brasa hade börjat brinna lite väl häftigt lite väl nära en nybyggd hundgård så vi hjälpte till att springa med vattenhinkar. Dessa kastade vi på byggnadens vägg för att kyla ner. Att slänga på brasan i sig var lönlöst. Brandkåren var tillkallad men det kändes som evigheter innan de kom Jag sprang och kallade till mig en grävare som stod en bit bort att han skulle slänga på skopan och komma och lägga på jord på brasan för att kväva den. Det gjorde han och brasan lugnade sig rejält snabbt. Patrik skyndade hem för att hämta vattenslangar och kopplingar. Allt gick bra tillslut och Brandkåren dök upp och släckte branden. Men man fick sig en ordentlig tankeställare. Jag lär köpa upp mig på en hel del brandsläckare så jag har.