Ombygnationer i ladugården

Har rivit ut inredningen i ladugården så det bara är väggarna kvar. Nu ska jag göra om och göra rätt. I början när man skaffar djur så har man ingen erfarenhet och det är omöjligt hur man skall bygga för att det ska bli bra. Nu när jag haft getter ett tag med allt det innebär så har jag hyfsad koll tyckar jag så nu ska jag bygga så logistiken blir enklare. Ex att ha matskåpet i samma utrymme som getterna är ingen bra ide. De försöker med alla medel ta sig in och lyckas de när man ej ser så kan de äta ihjäl sig. Jag har vid två tillfällen fått ringa veterinär för akuta råd när getter förätit sig. Då gäller det att få igång deras mage eller vom igen. Slutar de äta eller idissla är det inget bra tecken. Jäst i lite ljummet vatten ska vara bra. Samt massera massera massera deras mage.
Vatten är indraget i ladugården och ett varmt utrymme skall byggas för det.